Notes of Ray Trace SDK
- NVIDIA OptiX
- NVIDIA Iray
- Radeon Rays
- OpenRL SDK
- Embree
- Arnold SDK
- V-Ray : Application SDK Home
- SIGGRAPH 2016 Course: The Quest for the Ray Tracing API
Case Studies
- AOBaker (using Embree)
- Ambient Obscurance Baking on the GPU
Notes of Cubemap seams
- Seamless Cube Map Filtering
- CubeMap seam fix
Notes of Marshal in C#
- How do I Pass Arrays from C++ to C# in Unity, if at all Possible?
- Marshal クラス
- C#でレガシーな事をする方向けのまとめ
- C#からC++DLLを呼び出してマーシャリングの動きを確認した(後編)
- Unity から C++ 側でallocした配列にアクセスする
- Pass structure (or class) from C++ dll to C# (Unity 3D)
- using a class defined in a c++ dll in c# code
- ポインタ(バイト配列)から構造体への変換
- 構造体からポインタ(バイト配列)への変換
- Passing a byte array from Unity C# into a C++ library method
- UnityのNative Pluginを作ってC++のコードやライブラリを使う
Notes of VR in V-Ray
- Guide to Virtual Reality
- V-Ray 3.20.02(SP2) for 3dsMax をリリース。VR Cube 出力サポート
- V-Ray RT Maya
- Viewing VR stereo cubemaps in a browser and Google Cardboard
Notes of Gyro in Unity
Notes of reading NFC Android in Unity
Notes of Android Manifest
- Merge Multiple Manifest Files
- Unable to merge android manifests in Unity3D
Notes of float texture format in Unity
- What's the best way to save an ARGBFloat texture without any loss?
- EditorUtility.CompressTexture
Notes of VR
- Oculus Documentation
- Oculus Playlist
- Unity VR reading list
- Oculus Rifのサイトとか資料をまとめてみた
- Oculus開発関連リンク集
Notes of Oculus Unity Integration
- Oculus Utilities for Unity 5.x Developer Guide
- Oculus Unity Developer guide
Notes of Galaxy S7 edge ( sm-g935fd )
- Operating system
- Soc
- CPU
- Exynos: Octa-core (4x2.3 GHz Mongoose & 4x1.6 GHz Cortex-A53)
- ( Snapdragon: Quad-core (2x2.15 GHz Kryo & 2x1.6 GHz Kryo) )
- GPU
- Exynos: Mali-T880 MP12, 650 MHz 265.2
- ( Qualcomm Snapdragon : Adreno 530, 510~624 MHz, 07.4~498.5 GFLOPS )
- Memory
- 4 GB LPDDR4 RAM
- Storage
- 32 GB UFS 2.0
- Battery
- S7 Edge: 3,600 mAh
- Display
Notes of Oculus Connect
Notes of Agisoft Photscan
- Agisoft PhotoScan User Manual Professional Edition, Version 1.2
- Agisoft PhotoScan トレーニングマニュアル
- Agisoft PhotoScan スタンダード版 基本チュートリアル
- Agisoft PhotoScanの基本的な使用方法 #02
Notes of FBX/OBJ Importer for Unity
FBX
OBJ
- Runtime OBJ Importer
Others
Notes of VR Player types in Unity
- Unity 5.4 Virtual Reality SDKs - Stereo Displays ?
Stereo Display (non head-mounted) uses the directx api to submit left / right images for stereo monitors / tv displays. The advantage of using this over the automatic Nvidia 3d vision mode is that there are additional paramters that you can tweak in your game for optimal 3d depth. An additional parameter on the camera is functional https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-stereoConvergence.html to control the convergence plane since it won't be infinity. You can also change https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-stereoSeparation.html. You might want to tweak these for UIs etc. As for Split Stereo Display (non head-mounted), this is actually our internal debug stereo renderer that we run all of our graphics tests against. It runs the whole stereoscopic rendering pipeline which would normally either output to the HMD SDKs or DX API or whatever, but instead we just render directly to the screen left / right stereo pairs. We didn't intentionally hide it, but I guess we didn't really document it either :) We'll make that happen.
- Unity+Google Cardboard開発メモ(Daydream対応)
Notes of Unity Pro Builder
- Official
- ProBuilder Tutorials
日本語
- Unityエディタでモデリングするエディタ拡張、Prototype
- Prototype(ProBuilder)のショートカットまとめ
- 【Unity】「ProBuilder Basic」を使ったシンプルなステージ作成
- Unity:ProBuilder 構築の仕方
Notes of ScreenCapture
FrameCapturer
Video Capture
ScreenToGif
- 画面の操作Gif動画としてキャプチャする「ScreenToGif」が、バージョンアップで便利になってた
- Unity の SceneView を動画キャプチャして Twitter に投稿してみた。
Unity Screen recording
- Unity から連番ビットマップを出力する
- [Unity][Unity3d]Unityの実行画面をキャプチャして動画に変換する方法Add Star
- [Unity3D] ゲーム画面をキャプチャしてMovie Studioで動画に編集する
Notes of Gear VR in Unity
English
- VR overview at Unity Documents
- Deploying Your VR Project
- GearVR Unity Build
- Tutorial: Build a Simple VR Unity Game
- QUICK START GUIDE: GEAR VR + UNITY
- How to create your first Gear VR app
- First steps for GearVR Unity development
- Integrating Gear VR and the AR/VR Sample in Unity 5.3 and above
- Getting started with Gear VR development using Unity 5
日本語
- Unity5でGear VR用アプリの開発方法
- UnityでGearVRアプリを作成する際の初期設定
- Unityで作成したGearVRのAndroidアプリを実機で検証するときの手順
- UnityによるGearVRアプリの起動確認
- GearVR + Unity(5.2.1f1)で開発したVRアプリの実機確認方法
- GearVR+Unityデバッグ方法
- 【Unity】Unity 5.1でGear VR向けアプリを作る方法
- UnityでGear VR用アプリを作るなら知っておきたいデバッグ方法
- UnityでGear VR対応アプリを作るには
- GEARVRがないGEARVRコンテンツ開発まとめ。ハコスコアプリ開発ともいう #VRJAM
- Gear VRとは――UnityでAndroidアプリを開発するための環境構築 (1/4)
USB driver
- Samsung Kies
- Oculus Signature File (osig) Generator
Notes of AR in Unity
Vuforia Manual
- Vuforia 資料庫
Unity + Vuforia
Object Recognition
- How To Use the Vuforia Object Recognition Unity Sample
- Vuforia Object Scanner
- How To Use Object Recognition in Unity
Vuforia 6.0, Unity 5.4
- UnityでARアプリを作りたい(Vuforia導入編)
Vuforia 6.0
- How to develop augmented reality apps with Vuforia for Windows 10
Vuforia 5, Unity 3D 5.x
- How to Build an AR Android App with Vuforia and Unity
Unity 5.3.5f1
- 第9回】UnityとVuforiaでGear VR用ARアプリを作る
Vuforia 5.5
古め
- Unity+Vuforia でARアプリを作ってみよう
Mac, Vuforia 4.0
- 【Unity】Vuforiaとユニティちゃんを使ってARアプリケーションを作る
- Vuforia 4.0
Mac
- Unityでも使える無料ARライブラリVuforiaの基礎知識とライセンス登録、インストール、簡単な使い方 (1/3)
- UnityとVuforiaでARアプリの作成
Unity 4.2
- 無料ライブラリ「Vuforia」でARアプリを作る!④【Unityで開発篇】
- ARコンテンツ作成勉強会:UnityとVuforiaではじめるAR [主要部分]
OLD : Qualcomm Vuforia
- How to make an AR app in 5 minutes with Unity and Vuforia
画像のリンク切れ
- UnityによるGearVR開発にVuforiaを導入して複合現実(MR)を体感してみよう
Unity AR
- ARの資料と影の設定について
- 【Unity】影だけ映る地面を用意し、かつ地面の下が見えないようにする
- ハコスコとARの臨場感が凄い
- Google CardboadでAR表示を行う
- AR ライブラリ
Notes of UV Packer
- UV Packer 2.0
- IPackThat
Notes of humanoid animation in Unity
- UnityのMecanimでキャラクターを動かす
- 第2回・Unity / Mecanim でユニティちゃんを走らせる
- UNITY 5 でおこなうクロスシミュレーション
- ユニティちゃんのおっぱいとか髪とかを揺らす仕組みの設定方法について
- Unityで超シンプルで超カンタンに”揺れもの”の実装
Notes of VR rendering
- NVIDIA VRWorks™
- PascalとVRWorksにより、VRで新たなレベルの臨場感を実現
- Unity 5.4+のVR最適化機能Single Pass Stereo Renderingの使い方と注意点
- 「VRが3倍速い」は本当か? Pascalアーキテクチャ、性能向上の内訳
- UE4 VR
- Pascal VR Tech
- Rendering to the Oculus Rift
- アンリアル エンジン 4.14 がリリースされました!
VR
- "Advanced VR Rendering Performance" GDC 2016
VR Renderer
- The Lab Renderer Available Now for Unity 5.4
- VR開発手法の考察:The Lab Renderer for Unity
Notes of Managed plugin for Unity
Notes of Unity and .NET
Marshaling Float array data between C++ and C# in Unity
From C++ to C# in Unity
//------------------------------------------------------------ // Unlicense 2.0 ( http://unlicense.org ) //------------------------------------------------------------ //------------------------------------------------------------ // C++ (DLL) float* p_FloatData = nullptr; extern "C" void UNITY_INTERFACE_EXPORT UNITY_INTERFACE_API AllocFloatArray( int array_length ) { p_FloatData = new float[ array_length ]; } extern "C" void UNITY_INTERFACE_EXPORT UNITY_INTERFACE_API GetFloatPointer( float** pp_float ) { (* pp_float ) = p_FloatData; } extern "C" void UNITY_INTERFACE_EXPORT UNITY_INTERFACE_API FreeFloatArray() { delete [] p_FloatData; } //------------------------------------------------------------ // C# using UnityEngine; using UnityEngine.Assertions; using System; using System.Collections; using System.Collections.Generic; using System.Runtime.InteropServices; public class TestPlugin : MonoBehaviour { [DllImport ("MyPlugin")] protected static extern void AllocFloatArray( int array_length ); [DllImport ("MyPlugin")] protected static extern void GetFloatPointer( ref IntPtr p_float ); [DllImport ("MyPlugin")] protected static extern void FreeFloatArray(); void Start() { int array_length = 10; AllocFloatArray( array_length ); IntPtr p_src_float_data = IntPtr.Zero; GetFloatPointer( ref p_src_float_data ); float[] dst_float_array = new float[ array_length ]; Marshal.Copy( p_src_float_data, dst_float_array, 0, array_length ); FreeFloatArray(); for (int index = 0; index < array_length; index++ ) { Debug.LogFormat( "float[{0}] = {1}", index, dst_float_array[ index ] ); } } };
From C# to C++ in Unity
//------------------------------------------------------------ // Unlicense 2.0 ( http://unlicense.org ) //------------------------------------------------------------ //------------------------------------------------------------ // C++ (DLL) extern "C" void UNITY_INTERFACE_EXPORT UNITY_INTERFACE_API SetFloatArray( float* float_array, int array_length ) { for ( int index = 0; index < array_length; ++index ) { float value = float_array[ index ]; printf( "float[%d] = %f\n", index, value ); } } //------------------------------------------------------------ // C# using UnityEngine; using UnityEngine.Assertions; using System; using System.Collections; using System.Collections.Generic; using System.Runtime.InteropServices; public class TestPlugin : MonoBehaviour { [DllImport ("MyPlugin")] protected static extern void SetFloatArray( ref IntPtr p_float, int array_length ); void Start() { int array_length = 10; float[] input_float_array = new float[ array_length ]; for ( int index = 0; index < float_array.Length; ++index ) { input_float_array[ index ] = (float)( index ); } IntPtr p_float_array = Marshal.AllocHGlobal( array_length * sizeof( float ) ); Marshal.Copy( float_array, 0, p_float_array, float_array_length ); SetFloatArray( p_float_array, array_length ); Marshal.FreeHGlobal( p_float_array ); } } //------------------------------------------------------------