- Font @ Unity
- Text Asset @ Unity
- OTF to TTF
- Unity|ダイナミックフォントとビットマップフォントの違いと使い分け
- Unity4のダイナミック(or システム)フォントを使う
- UGUI チュートリアル : テキストの表示
- [Unity][uGUI] Textの表示にビットマップフォントを使う
- uGUIでビットマップフォントを使ってみよう
- その1 NGUI:ビットマップフォント表示~フォントテクスチャを作る
- その2 NGUI:ビットマップフォント表示~描画
- [NGUI] BMFont(Bitmap Font Generator) で NGUI 向けのビットマップフォントを作る方法
Notes of VR SDK for Unity
- Google VR for Android
- Google VR for Unity SDK Script Reference
- Android : Get Started with Google VR in Unity
- Get Started with Unity for iOS
Notes of VR Optimization for Unity
- Optimisation for VR in Unity
- The VR Reading List
- 12 performance tricks for optimizing VR apps in Unity 5
- Optimization in VR, Rushil Reddy
- Practical Guide to Optimization for Mobiles
- Unity VR optimisation hints and tips
- Gear VR Optimization Tips: A look into Finding Monsters VR
- How To Plan Optimizations with Unity*
- Squeezing Performance out of your Unity Gear VR Game
- Squeezing Performance out of your Unity Gear VR Game Continued
- Optimizing Audio for VR in Unity